tirsdag 25. august 2009

Dagens middag med oppskrift !

Idag lagte jeg kyllingfrikasse for første gang, og det var kjempegodt!
Jeg brukte til 6 porsjoner :

5 kyllingfileter
9 poteter
1 løk
6 gulerøtter
1 purreløk

Saus :

6 ss smør
9 ss hvetemel
12 dl hønsebuljong
1,5 dl matfløte
Pepper/salt

Alt deles opp, deretter lages hvit saus, og til slutt har du de hakkede grønnsakene, potetene og kyllingen oppi. Kokes i 10-15 min til alt er mørt. Smak til med pepper og salt til slutt !

Kjempegodt, og ungene spiste som noen galne !!


8 kommentarer:

liven sa...

Dette så saftig og godt ut!!
Ikke så enkelt å finne noe som alle liker synest jeg....så her blir det ofte to middager!!
Men her i huset er kyllingfillet i forskjellige varianter favoritt!!
Takk for oppskriften:o)
Fine loppisfunn...her var du heldig!!
Nå vet jeg om fire stk rundt her i september....jammen skal jeg ha spisse albuer da!!

ha en fin kveld:o)

Randi sa...

å..det så godt ut!! denne må jeg prøve.
Tusen takk for oppskrift.hi

Unknown sa...

Hei..., og takk for den koselige kommentaren på bloggen min..., oppskrift kommer etterhvert!

Denne hønsefrikassene så veldig, veldig god ut... så flott at du legger ut oppskriften... :O)

Ha en fin dag!

Missfryd sa...

Mmm høres delig ut:-)
Koselig at du vil være med på konkurransen min.
Riktig god helg til deg.
:-)

Tino sa...

Dette så deilig ut, denne må jeg prøve.
Flott fat og stol du hadde funnet i innleggt under, gøy når man gjør slike funn.
Ha en fin helg!

Therese fra huset med de rare i sa...

Nam dette så godt ut!! Fantastisk blogg du har og et nydelig hjem!!! Håper det er greit om jeg følger deg og legger deg i blogglisten min?

Home By Virginia sa...

Heisann :)

Så kjekt at du ville være med i konkurransen hos meg...

Titter innom for å ønske deg en riktig god helg...!!! :D

Klemmer fra Malin Virginia

Takk for oppskriften... ;)

Vår lille hage sa...

Tusen takk for alle kjekke kommentarer. Endelig er bloggen oppe og går igjen etter en lang pause. Håper dere vil slå følge videre.